Cyfrowe oznakowanie pomieszczeń gwarantuje przejrzystość i efektywność
Zmieniająca się kultura konferencji i spotkań, w której spotkania są zwoływane bardziej spontanicznie i częściej zmieniane, wymaga elastycznych i bezpiecznych systemów rezerwacji sal. Efektywnym rozwiązaniem jest digital signage zintegrowany z elektronicznym systemem room signage. Celem jest zastąpienie papierowych znaków lub nieelastycznych oznaczeń dla centrów konferencyjnych, biur, sal konferencyjnych lub gabinetów zabiegowych, cyfrowymi wyświetlaczami. Za pomocą elektronicznych etykiet na półki można zrealizować cyfrowe zarządzanie pomieszczeniami — znane pod ogólną nazwą digital signage. Wyświetlacze e-papierowe umożliwiają w pełni graficzne przedstawienie obłożenia pomieszczeń, dzięki czemu sale seminaryjne i konferencyjne oraz sale pacjentów mogą być w każdej chwili aktualizowane i zarządzane.
Elektroniczne oznakowanie pomieszczeń przede wszystkim odciąża administrację, ponieważ pracownicy mogą w szybki i łatwy sposób samodzielnie dokonać oznakowania. Personel zarządzający obiektem nie musi już drukować papierowych oznaczeń, ponieważ treści na wyświetlaczach mogą być kontrolowane centralnie i automatycznie — nawet indywidualnie poprzez własne wpisy w kalendarzu — za pomocą jednego kliknięcia. Digital room signage nie tylko dostarcza przejrzystych informacji dla klientów, personelu i gości, ale także umożliwia elastyczne i szybkie procesy rezerwacji. Dzięki integracji z już używanymi systemami kalendarzy, rezerwacji, rozwiązaniami interfejsowymi lub oprogramowaniem takim jak Microsoft Exchange cyfrowe oznaczenia można łatwo połączyć w sieć. Digital signage może zoptymalizować zarządzanie przestrzenią.
- Aktualne oznakowanie pomieszczeń dzięki centralnej zmianie za pomocą jednego przycisku
- Czytelne, cyfrowe oznakowanie pomieszczeń
- Brak wielokrotnych rezerwacji / wysokich kosztów administracyjnych dzięki bardziej efektywnemu wykorzystaniu pomieszczeń
- Bezpośredni interfejs do programu zarządzania kalendarzem
- Drogowskazy jako pomoc w orientacji w dużych obiektach
- Nowoczesny wizerunek zewnętrzny
- Biura / Pokoje / Sale konferencyjne
- Szpitale / Gabinety zabiegowe
- Hotele
- Restauracje
- Instytucje edukacyjne
- Węzły komunikacyjne: Porty lotnicze / dworce kolejowe
Rozwiązania digital signage oparte na technologii e-Ink lub e-papieru są wykorzystywane w biurach nie tylko jako pomoc w zarządzaniu przestrzenią, ale także ułatwiają codzienne procesy. Sprawdzona technologia elektronicznych etykiet i oznaczeń cyfrowych ułatwia orientację w węzłach komunikacyjnych, takich jak lotniska czy dworce kolejowe, a dzięki nieskomplikowanej instalacji może pełnić funkcję drogowskazu w bankach, hotelach, placówkach medycznych, stacjach benzynowych, urzędach i instytucjach edukacyjnych. W szpitalach digital signage może być używany jako rozwiązanie do etykietowania, wspierające planowanie sal zabiegowych i operacyjnych, jak również obłożenie łóżek.
Inteligentne zarządzanie przestrzenią i biurem z ROOMZ
Czy to w przedsiębiorstwach, na uniwersytetach czy w innych instytucjach publicznych — digital room management w czasie rzeczywistym pomaga w zarządzaniu własnymi pomieszczeniami. Pokoje i biura, sale konferencyjne na spotkania lub aule na kongresy nie muszą już być rezerwowane ręcznie w uciążliwych procesach. Pozwala to na uniknięcie wysokich kosztów administracyjnych, niewykorzystanych sal konferencyjnych lub nawet wielokrotnych rezerwacji.
Dynamiczne i przejrzyste zarządzanie pomieszczeniami jest niezbędne nie tylko w tradycyjnych środowiskach pracy, takich jak sale konferencyjne, biura, sale wykładowe czy pokoje do pracy grupowej, ale także w nowoczesnych modelach miejsc pracy, takich jak przestrzenie coworkingowe czy desk sharing. Szczególnie te innowacyjne środowiska pracy wymagają ukierunkowanego i nieskomplikowanego rozwiązania w zakresie zarządzania powierzchnią i biurem. Inteligentny system rezerwacji powierzchni ROOMZ współpracuje zatem z czujnikami, które wykrywają wolne miejsca pracy, mapują je i wyświetlają w przejrzysty sposób. Dzięki temu pracownicy mogą być szybko przydzielani do odpowiednich pomieszczeń biurowych. Wyświetlacz ROOMZ pokazuje wtedy zajętość poszczególnych pomieszczeń lub stanowisk pracy. Jeśli spotkanie zostanie odwołane z niewielkim wyprzedzeniem, można to zrobić centralnie lub bezpośrednio na wyświetlaczu cyfrowym. Ponadto inteligentne czujniki wykrywają, czy pokoje są zarezerwowane, ale nieużywane. System rezerwacji sal rejestruje również tak zwane „ghost meetings” i automatycznie zwalnia nieprawidłowo zarezerwowane sale.
Coworking jest wykorzystywany przez coraz więcej osób pracujących. Tutaj niezależne firmy udostępniają swoje częściowo umeblowane pomieszczenia, aby zapewnić osobom pracującym w domu, prowadzącym własną działalność gospodarczą lub rozpoczynającym działalność odpowiednie pomieszczenia, takie jak sale konferencyjne lub stanowiska pracy. Poszczególne pokoje są wynajmowane i rezerwowane.
Desk sharing, z drugiej strony, odbywa się wewnątrz firmy. Firma (często start-up) zatrudnia mniej osób, niż jest dostępnych stanowisk pracy. Dlatego też zarządzanie tymi miejscami pracy odgrywa tu ważną rolę.
Dowolny dobór treści i sposobu prezentacji oznaczeń w stylistyce korporacyjnej
Oprócz informacji o czasie zajętości pokoi, na elektronicznych etykietach na półkach mogą być również wyświetlane dodatkowe informacje, takie jak nazwa wydarzenia. Zmiana etykiet na drzwiach, na przykład w związku z przeniesieniem się współpracownika do nowego biura, również wymaga tylko jednego kliknięcia. Ponieważ system elektronicznego oznakowania pomieszczeń może być zarządzany centralnie z jednej stacji za pośrednictwem radia, dostępne pomieszczenia, które są oznakowane cyfrowymi tabliczkami przydrzwiowymi, są ogólnie wykorzystywane znacznie bardziej efektywnie. Dzięki oprogramowaniu do zarządzania pokojami w ciągu kilku sekund na cyfrowych etykietach mogą pojawić się nowe rezerwacje, tak aby wszystkie pokoje były zawsze na bieżąco oznakowane.
Zarządzanie pomieszczeniami za pomocą elektronicznego oznakowania oferuje również możliwość zintegrowania własnej tożsamości korporacyjnej poprzez indywidualne układy lub wyświetlanie logo czy obrazów na cyfrowych etykietach oraz zapewnia jednolity wygląd z odpowiednimi znakami firmowymi. W ten sposób cyfrowe znaki, takie jak np. przegląd wydarzeń na wielkoformatowym wyświetlaczu w korytarzu, pozostawiają profesjonalne wrażenie na gościach lub klientach.
ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ DZIĘKI WIELOFUNKCYJNYM WYŚWIETLACZOM E-INK
Rozwiązania sprzętowe firmy Visionect dzięki swojej wielofunkcyjności idealnie nadają się do zarządzania przestrzenią. Wielkoformatowe wyświetlacze e-ink zostały zaprojektowane tak, aby idealnie pasowały do każdego otoczenia. Dostępne w skali szarości HD i w pełnym kolorze, cyfrowe wyświetlacze e-ink przekonują nieskazitelną czytelnością, nowoczesną aluminiową obudową i łatwością obsługi. Jako oznakowanie „all-in-one”, wyświetlacze e-ink nadają się zarówno do oznakowania wewnętrznego, jak i zewnętrznego, w szerokim zakresie branż.
Efektywne zarządzanie pomieszczeniami dzięki systemom rezerwacji pokoi
Systemy rezerwacji sal są doskonałym uzupełnieniem w środowiskach biurowych, hotelach, podczas imprez, konferencji czy spotkań. Każde pomieszczenie ma inny zakres zastosowania i dlatego może być skategoryzowane jako sala spotkań, sala konferencyjna, poczekalnia lub podobne. Z pomocą systemu rezerwacji pokoi, pokoje mogą być zarządzane łatwo i wygodnie. Pod uwagę brana jest powierzchnia użytkowa, jak również liczba uczestników, funkcja i wyposażenie danego pomieszczenia.
Systemy ułatwiają rezerwację pokoi: można dokonywać rezerwacji, anulować ją i kategoryzować online. Rezerwacja pokoju jest elastyczna i prosta za pośrednictwem systemu, dzięki czemu można ją optymalnie zintegrować z przebiegiem pracy.
"Smart Signage System" SmaSS Middleware łączy istniejący system MES lub ERP z systemem elektronicznego oznakowania i w ten sposób może być również używany jako oprogramowanie do zarządzania pomieszczeniami. W szczególności poprzez SmaSS Ofiice, kalendarze lub systemy rejestracji czasu pracy, mogą być podłączone do cyfrowych znaków i zarządzane. Jak zwykle, terminy mogą być tworzone w kalendarzu, a dane są następnie przenoszone na wyświetlacze E-Ink. Dzięki SmaSS Office, rezerwacje sal mogą być zarządzane elastycznie i łatwo poprzez interfejs internetowy.
Inne obszary zastosowania
- Handel
Dla sprzedawców detalicznych oferujemy rozwiązania branżowe łączące eCommerce, sprzedaż detaliczną i programy dla klientów
- Przemysł
Elektroniczne etykietowanie dla kart trasowania, zarządzania magazynem, organizacji lub optymalizacji bieżących procesów
- Events
Digital signage znajduje również wiele zastosowań podczas różnych wydarzeń, takich jak targi czy wystawy