Dostosowanie do potrzeb klientów

W czasach, gdy klienci stają się coraz bardziej wymagający i chcą być szczegółowo informowani, również w interesie sprzedawców detalicznych jest bycie na bieżąco z technologią cyfrową. Różnorodność produktów e-shelf-labels oferuje indywidualne rozwiązanie dla wszystkich obszarów handlu detalicznego. Zastosowanie oznakowania elektronicznego i ekranów digital signage nie tylko zapewnia klientom wyjątkowe wrażenia z zakupów, ale także dostosowuje się do ich potrzeb dzięki technologii NFC zintegrowanej z ESL. Dostosowane do potrzeb informacje, oferty i rekomendacje mogą być dostępne bezpośrednio na miejscu za pośrednictwem własnych smartfonów klientów. Podsumowując, dzięki rozwiązaniom digital signage e-shelf-labels pracownicy zyskują możliwość poświęcenia większej ilości czasu klientom w stacjonarnym handlu detalicznym i uzyskania w każdej chwili szczegółowych informacji o produkcie na opakowaniu elektronicznym.

Szczególnie w aptekach, drogeriach czy w branży kosmetycznej, gdzie na małej przestrzeni oferowanych jest wiele różnych produktów, stosowanie elektronicznych etykiet cenowych ma sens. Ważne jest, aby ceny były przedstawiane w sposób dokładny i jasny oraz aby zapewnić skuteczne zarządzanie cenami. Produkty z e-shelf-labels tworzą wartość dodaną w drogeriach, sklepach kosmetycznych i aptekach. Dzięki podobieństwu do papieru, etykiety elektroniczne zapewniają doskonałą czytelność, a ponadto są bardziej przyjazne dla środowiska i oszczędzają czas niż papierowe etykiety cenowe. Dodatkowo umożliwiają one zaangażowanie klienta w sklepie dzięki technologii NFC.

Oznaczanie cen z ESL

Instalacja elektronicznych etykiet cenowych upraszcza zmiany cen, które mogą być kontrolowane centralnie za pomocą odpowiedniego oprogramowania internetowego. Korzystają z tego również klienci, ponieważ wyspecjalizowani pracownicy działu sprzedaży mogą of teraz w pełni skoncentrować się na udzielaniu porad.

Cyfrowe etykiety cenowe w rozmiarach od 1,6 do 2,7 cala nadają się szczególnie do oznaczania produktów takich jak leki, perfumy w aptekach, drogeriach i przemyśle kosmetycznym. Wysokiej jakości, smukła konstrukcja etykiet cyfrowych doskonale pasuje do półek sklepowych, a dzięki niewielkim rozmiarom umożliwia umieszczenie kilku etykiet cenowych obok siebie. Większe etykiety cyfrowe o przekątnej 12,2 cala mogą służyć jako tablice reklamowe lub cenowe. Dzięki przyciskom i technologii przełączania stron etykiety Newton oferują, oprócz aktualnej ceny, możliwość wyświetlania np. składników lub instrukcji obsługi.

Połączenie z systemem zarządzania towarami

Etykiety cenowe oparte na technologii e-ink mogą być elastycznie połączone z odpowiednim oprogramowaniem lub własnym systemem zarządzania towarem w aptece. Specjalnie dla aptek istnieje możliwość podłączenia sprzętu w technologii e-ink do systemów oprogramowania aptecznego, takich jak Prokas. Sprzęt i oprogramowanie są w ten sposób doskonale dopasowane i umożliwiają szybką i łatwą aktualizację cen produktów. Jednocześnie, promocje sprzedaży w aptece mogą być centralnie kontrolowane i zarządzane poprzez system zarządzania towarem.

Zalety dla przemysłu kosmetycznego i zdrowotnego

Zalety
  • Ulepszone zarządzanie cenami poprzez kontrolowanie cen za pomocą powiązanego oprogramowania internetowego
  • Więcej czasu na indywidualne doradztwo dla klientów
  • Integracja z klientami poprzez technologię NFC
  • Optyczna modernizacja obszaru sprzedaży poprzez integrację najnowszych technologii

Success story Sephora

Dzięki znanej na całym świecie francuskiej firmie kosmetycznej Sephora e-shelf-labels udało się uzyskać dużego klienta na zamówienie w 2019 roku. Sklep firmy w Kolonii został całkowicie wyposażony w elektroniczny system etykietowania cen. Około 4500 etykiet ESL wyróżnia produkty w sklepie. Ogólnie rzecz biorąc, sprzedaż firmy została zdigitalizowana i zmodernizowana dzięki rozwiązaniom cyfrowym.

Cyfrowe etykiety cenowe wraz z towarzyszącą im infrastrukturą umożliwiają uzyskanie konkretnych informacji o produktach za pomocą technologii NFC na smartfonie. W ten sposób konsumenci są interaktywnie włączani w koncepcję sklepu i korzystają z kompetentnego i elastycznego doradztwa. Etykiety są idealnie dopasowane do wysokiej jakości, nowoczesnego wzornictwa sieci sklepów kosmetycznych. Wraz z digitalizacją koncepcji sklepu Sephora postawiła sobie za cel zintensyfikowanie doświadczeń klienta w punkcie sprzedaży. Rozwiązanie z e-shelf-labels i SES-imagotag wspiera realizację tego celu. Dzięki zintegrowanemu chipowi NFC firma posiada wszystkie funkcje potrzebne do osiągnięcia tych celów.

Digital signage jako atrakcja na sali sprzedaży

Jednak nie tylko klasyczne elektroniczne etykiety z cenami mogą być zintegrowane w sektorze zdrowia i urody, ale również wyświetlacze digital signage. Ekrany interaktywne, jako atrakcje przyciągające wzrok, wizualnie wzbogacają powierzchnię sprzedażową w aptekach, drogeriach czy sklepach kosmetycznych. Kolorowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości nadają się szczególnie do reklamowania ofert lub promocji. Dzięki połączeniu wyświetlaczy z magazynem, pracownicy i klienci mogą dowiedzieć się o stanach magazynowych towarów bez konieczności samodzielnego sprawdzania magazynu.

Korzyści dla klientów i pracowników

Dodatkowo istnieje możliwość zintegrowania ekranu dotykowego w strefie samoobsługowej aptek, drogerii i sklepów kosmetycznych. W ten sposób można wyszukiwać produkty i uzyskiwać cenne informacje na ich temat bez konieczności używania własnego smartfona i ewentualnego natknięcia się na oferty konkurencji. Ulubione produkty można dodawać bezpośrednio do koszyka i płacić za nie za pomocą mobilnych rozwiązań płatniczych. Produkty mogą być następnie odebrane w kasie lub dostarczone do domu klienta. Zapewnia to unikalne doświadczenie zakupowe dla kupującego, a także oszczędza czas i zwiększa elastyczność. Zastosowanie rozwiązań digital signage oferuje również pewne korzyści dla sprzedawców: cyfrowe terminale dotykowe i informacyjne wspierają i upraszczają doradztwo oraz podnoszą poziom obsługi w Państwa firmie. Ponieważ kupujący mogą z wyprzedzeniem uzyskać informacje na ekranach, doradztwo jest bardziej skuteczne i ukierunkowane. Dzięki temu pracownicy mają więcej czasu na omówienie z klientem bardziej złożonych tematów i udzielenie wyczerpujących informacji.